fredag den 4. december 2009

Om vinter og varme

Så blev det fredag. Det er mindstemandens ugentlige fridag sammen med mor, og jeg nyder det. Det er rart at have ham for mig selv, uden at farmand og storebror distraherer og vil fjolle og pjatte og lege. Det er rart at få lov til at sidde med ham på mit skød og se ham i øjnene og få et stort lydløst smil, som kun er møntet på mig, og ingen anden.

Jeg ville dog ønske at fredagens vejr ville ligne ugens første dage. Det var smukt og eventyrligt, og jeg nød morgenens gåtur når ungerne skulle afleveres i institution, og synet af rigtig vinter suppleret med julelys i buske og vinduer. Jeg ville gerne have travet lange ture med Daniel idag, hvis vejret havde været sådan. Men det er gråt og vådt og meget lidt vinteragtigt, og så synes jeg pludselig mine egne julelys og kaffen herhjemme er mere tiltalende. Godt jeg nåede at fange lidt af vinteren inden den forsvandt igen...

Ingen kommentarer: