onsdag den 2. december 2009

Ligegyldige ting om mig

Jeg har sat mig for, at der fra nu af skal indlæg på bloggen minimum hver anden dag. Det bliver med stor sandsynlighed kun et hurtigt "hej" engang imellem, men sådan må det være. Jeg har også hørt at det er blevet trendy at have for travlt til at være online...

I netop dette øjeblik ser mit liv sådan ud, at jeg netop har spist to klementiner, jeg drikker kaffe spicet op med en smule kanel, nelliker og vanille, bare for stemningens skyld, og det buldrer og brager i min brændeovn. Jeg priser mig lykkelig for at være flyttet på første sal, så jeg idag kan sidde og se ud på hvide hustage, biler og træer.
I et større perspektiv ser mit liv således ud: Vores nye lejlighed er større end den gamle, hvilket betyder at min lille mængde julepynt er meget mindre og nærmest usynlig i år. Jeg forsøger desperat at supplere med hjemmeflettede guldstjerner og dekorationer, men det bliver altså en anelse kitsch. Jeg er i øvrigt glad ikkeryger, og det endda sagt fuldstændig uden sarkasme. Til alle rygere: giv nu Allen en chance!
Mit ene barn kan gå lige om lidt, og det andet er allerede begyndt at stille forholdsvis eksistentielle spørgsmål, hvis besvarelser kræver omtanke. Jeg har i øvrigt fundet ud af, at jeg er enormt hyklerisk, fordi jeg prædiker nytænkning og afskaffelse af konservatisme mens jeg med vold og magt forsøger at tvinge traditioner ned over hovedet på mine børn - de skal se Jul i Gammelby, uanset hvor meget de så hellere vil se Jule-Fandango!
Og så venter den hersens eksamen jo lige om hjørnet, som forhåbentlig resulterer i, at jeg meget snart kan træde ud på arbejdsmarkedet som friskudklækket lærerinde - hvis arbejdsmarkedet da ellers snart har nogle lærerjobs at byde på.

Nu skal jeg tilbage til læsningen. Kunne også godt spise en klementin...

Ingen kommentarer: