fredag den 22. februar 2008

Rådgivning, tak.

Beslutningen er truffet - til stor forventningsglæde for både hr. Skidespræller og jeg selv: Projekt Ny Bebs er igangsat. Ved hjælp af en skøn mekanisme kaldet fortrængning har vi naturligvis begge glemt alt om de hårde tider i første år med Jakob, og har det egentlig meget godt med det.

Men nu har jeg lige læst Vi Forældre, selvfølgelig med et skræmmebillede af en artikel om, hvor hårdt det er pludselig at have TO børn i stedet for ET, og mister helt modet. Vi får tilsyneladende ALDRIG mere tid til at snakke sammen, Palle og jeg, før ungerne er flyttet hjemmefra, til gengæld kommer søskendejalousi, kombineret amning/godnatlæsning og dobbelt-lortebleer til at fylde hverdagen.
Jeg synes jeg har tænkt det igennem så mange gange og hver gang er kommet til den konklusion, at det bare bliver helt FANTASTISK med endnu et af de vidunderlige væsener vi kalder vores børn , men nu føler jeg pludselig alligevel at jeg tager munden for fuld.

Kan jeg studere og have to børn og samtidig være det menneske jeg gerne vil være? Dette er ikke et retorisk spørgsmål, jeg trænger til gode råd fra kloge mennesker!!!

2 kommentarer:

Prinsessens Mor sagde ...

HVOR FANTASTISK!! Glæder mig sådan.. Men svare på dit spørgsmål kan jeg simpelthen ikke - af gode grunde.

Spøjst jeg lige læser det her nu, for vi snakkede lige om barn nr. 2 for fem minutter siden. Jeg fik pludselig en skræmmende stor trang til at få en mere! Sådan langt inde i hjertet - "det skal bare være NU" lød det derinde fra! Sgu da skræmmende.. For planerne siger jo noget helt andet. KM bliver nok ret stor før hun får lov at ae lillebrorsøster på det bløde, dunede babyduftende hovede.. *suk*

Men god arbejdslyst ;-)

Anonym sagde ...

Selvfølgelig kan I det. Hvis bare man lader være med at forlange mere af tilværelsen end den byder. Det kan godt være, at der nogle ting der kommer til at stå på stand by, men du får jo noget andet i stedet. Vi havde 4 børn på SU og studrere-tid, og har sikkert ikke gjort alting rigtigt, men det er nu engang de valg man træffer her i livet, og det må man så stå ved. Der kommer en dag hvor I ser tilbage på bleskrigemanglendenattesøvn tiden og have et smil om til begge ører,så ser I på hinanden og siger: "Vi klarede det". GO FOR IT. Held og lykke :-)