onsdag den 1. august 2007

Afløb for skyldfølelsen

  • Jeg kender en kvinde, som lige har fået barn nummer to, og som samtidig er ved at sætte hus i stand mens manden lige er blevet selvstændig. Jeg ville så gerne være der til at hjælpe lidt til med hverdagens gøremål engang imellem.

  • Jeg kender en anden kvinde, som har ondt i livet. Jeg ville ønske jeg kunne sætte mit eget til side og være der for hende 24-7, for det har hun brug for.

  • Jeg kender en tredje kvinde, som har måttet træffe nogle svære valg på det sidste, hende burde jeg have tid til at lytte til når hun vil snakke.

  • Jeg kender en fjerde kvinde, som bor alene og så gerne vil have jeg ringer eller kommer forbi engang imellem - hvor svært kan det være lige at gribe knoglen??

  • Jeg kender en femte kvinde som jeg savner rigtig meget, men alligevel ikke har talt med i flere måneder. Ikke engang i telefonen - hvor svært kan det være lige at gribe knoglen??

  • Jeg kender en mand, som havde fødselsdag for en måned siden. Han fik en hurtig sms, og jeg har ikke talt med ham siden. Ikke engang i telefonen - hvor svært kan det være lige at gribe knoglen??

  • Jeg kender en anden mand, som jeg snart skylder en fri-aften med gutterne. Han trænger - og skal have lov.

Jeg kender også en kvinde hvis liv ville blive meget nemmere, hvis hun ville tage enten at få gjort nogle af de her ting, eller lade være med at klynke over det!

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vi lever alle i en alt for travl verden... husk det!!
Måske skal du passe på med at tage alt på dine små skuldre og lade andre mennesker selv klare skærene.
Måske er du bare en alt for dejlig kvinde med et alt for stort hjerte, som glemmer at tænke på dig selv. Det burde vi andre jo så gøre noget ved, men vi er måske i samme situation som dig.. Husk det!!
Vi er mange der elsker dig, også selv om vi ikke er for gode til at vise det... I denne travle verden.

Tania sagde ...

Tak, søde dejlige kvinde! Det var en skøn kommentar at få! Jeg skal forsøge at fortrænge den dårlige samvittighed - for jeg ved det jo godt, det med den travle verden - selvom det er svært.

Anonym sagde ...

Jeg er glad for at blive kaldt sød og dejlig... men kvinde, det er jeg nu ikke. Jeg er bare en der holder rigtig meget af dig. Ja faktisk så elsker jeg dig ;-)OG!! som en gang imellem har de samme tanker og dårlige samvittighed som dig. Så derfor, vær glad og nyd livet her og nu, det kan hurtigt være slut.

Prinsessens Mor sagde ...

hvad??? Hvem er den anonyme? Jeg er sgu da skide nysgerrig???!!!!

Vil lige citere det her: "Måske er du bare en alt for dejlig kvinde med et alt for stort hjerte" For det er da så rigtigt!

Jeg elsker dig sgu også mand!

Anonym sagde ...

Uha uha! Det var slet ikke meningen at jeg skulle blive så feteret (lol) jeg ville egentlig bare udtrykke min mening om hvor stort et menneske Tania hun er.
??kan man godt skrive sådan??

Fed blog forøvrigt ;-)

Prinsessens Mor sagde ...

Hva? NEj nej nej jeg vil da vide hvem du er??!!

Tania sagde ...

Hahahaha!! Det her er skægt! Nu vil jeg så forsøge at udrede den pinlige misforståelse:
Jeg troede af en eller anden grund, at den første kommentar (fra Anonym) var fra Prinsessens Mor... Det er jo normalt altid hende der skriver!
Har så fundet ud af, at det IKKE er Prinsessens Mor - men en 46 årig bankmand! (Aaaad, totalt klammo!)
Pjat. Det er dejligt at du følger med på bloggen, Anonym, bliv ved med det. Og kommenter gerne igen. ;-)

Anonym sagde ...

Ha ha. Ja verden er lille ;-) Men det er nu ikke så klamt det der med at være bankmand (LOL)
Mon ikke forvirringen er ved at være total i Aarhus?

Prinsessens Mor sagde ...

Ikke så megen forvirring - bare nysgerrighed :D