lørdag den 28. juli 2007

Jeg er så træt...

Utålmodige sjæle har rykket for en ny post på bloggen. Skal ske! Men det bliver et negativt, selvmedlidende et af slagsen. For jeg bryder snart sammen af træthed! (Hvilket i øvrigt også er årsagen til de sløve opdateringer her på bloggen).

Hvis ikke vor knægt snart begynder at sove om natten, så får jeg et nervøst sammenbrud. Efter et år ligger det altså simpelthen ikke længere helt naturligt i mig at skulle op om natten, og jeg går efterhånden rundt i en zombietilstand, hvilket jeg kan klare lige nu, så længe jeg har ferie.
Men om få øjeblikke starter jeg i skole igen. Og det faktum at der overhovedet ikke er tegn på fremskridt med øglen skræmmer the hell out of me!
Ikke engang utallige spande mocca, desperat kastet ned i svælget, kan gøre det for mig mere. Jeg har akut behov for søvn. Nu!

Det foregår sådan, at betten kl. 23 når jeg går i seng har været vågen de første fire gange. Som oftest bare for at få sutten, men han er urolig og det tager ofte lidt tid at falde til ro igen. sådan fortsætter natten så, gerne afbrudt af min. en enkelt tur, hvor han er så ked at han må tages op af sengen og nusses, lulles og tysses i en time eller to.
Hvorfor, spørger jeg jer???
Jeg savner min søvn, men jeg savner også at kunne se en film med Palle om aftenen, uden at skulle løbe op til en klynkende tremmeseng en gang hver halve time.

Jeg har været ved læge, læst bøger, ændret rutiner, skåret i dags-lurene... Men Jakob bestemmer, og han vil ikke sove. Færdig!

Skulle der nu være nogle mødre med gode råd derude, som læser med (jeg ved der er èn), så HJÆÆÆLP mig!

2 kommentarer:

Prinsessens Mor sagde ...

Jo altså VORES trick var jo at tage pigen ind til os. Hvis hun ikke er tryg i sin seng, så hellere ind til mor og far med hende.

Jeg ved godt at der findes modstandere af den holdning, men vi har EN regel herhjemme: Tryghed frem for alt!

Vi var selv ved at gå ned på det - det med at få for lidt (afbrudt) søvn og tog derfor konsekvensen. Efter den beslutning sov hun hos os i en lang periode - men vi sov! Alle tre! Nu er perioden slut og hun sover 12-13 timer i sin egen seng igen - uden at vågne. Men bliver det svært for hende igen, så ved vi jo hvad der hjælper :)

Held og lykke Tania. Det er så hårdt at have det som du har det :-( Men tro mig - det ændrer sig! På den ene eller den anden måde. Alting bliver lettere det næste halve år ;)

Anonym sagde ...

Vi var ude for de samme søvnløse nætter. Det tog fuldstændig pusten fra os. Vi forsøgte med ideerne fra bogen "godnat og sov godt". Om det var det, der hjalp eller bare det, at vores søn begyndte at spise mere eftermiddagsmad og aftensmad i den periode skal jeg ikke kunne sige. Men nu sover han fra 19-07 stort set hver nat. Held og lykke
/Ida