søndag den 17. december 2006

L**** samvittighed!

Øv, hvorfor besluttede jeg mig dog for at fortsætte med skolen istedet for at holde barselsorlov?? Jeg har så travlt, at jeg slet ikke føler jeg har tid til at nyde Jakobs første tid.
Der var så mange ting jeg gerne ville. F.eks. havde jeg planer om at lave de klassiske gips-afstøbninger af Jakobs hænder og fødder allerede da han var helt spæd, og jeg ville gerne have taget nogle fine billeder af ham hos en fotograf, mens han stadig var lille baby. Jeg ville gerne have lavet en scrapbog, som jeg kunne sætte ting i allerede fra fødslen. Ingen af disse ting er blevet gjort, fordi tiden simpelthen er fløjet fra mig. Jeg har så meget at se til, og min dårlige samvittighed giver mig bare lyst til at tude nogle gange!!
Havde jeg nu taget orlov fra skolen i et år, så kunne jeg have fokuseret på det, der er vigtigt for mig lige nu og koncentreret mig udelukkende om min dejlige søn det første (og vigtigste) år. Istedet er det bare endt med at jeg er blevet stresset, har fået dårlig samvittighed fordi jeg er blevet stresset, og er blevet ked af det fordi jeg har fået dårlig samvittighed. Øv!

2 kommentarer:

Prinsessens Mor sagde ...

Nej men søde pige da?

Du skal ikke have stress! Kan du gøre noget nu? Tage orlov eller noget? Eller er det ikke aktuelt..

Men jeg forstår dig godt! Jeg tvivler dog på at skønne jakob lider under det, med al den kærlighed han er svøbt i ;)

Tania sagde ...

Og det er meget!!! :-)
Det er for sent at stoppe nu efter min mening. Jeg har kæmpet et halvt år og har et halvt år tilbage, og kun én eksamen. Det skal jeg kunne klare. Men det går også nok. Vil bare så gerne gøre det godt!