søndag den 14. februar 2010

Feriens start

Så er det søndag morgen i nystartet vinterferie. En vinterferie, som er tiltrængt. Ikke fordi jeg er stresset eller træt, men fordi det kniber lidt for mig at følge med med planlægningen og forberedelserne til undervisningen. Heldigvis er det en af de gode slags udfordringer, som jeg elsker at have.
Nå ja, og så er vinterferien også tiltrængt, fordi al den sygdom der har floreret på matriklen bare skal hviles væk nu. Når jeg starter igen efter ferien vil jeg prøve at gøre det uden at skulle skaffe barnepiger til drengene på skift!

Hvis denne søndag morgen skal være en indikation på resten af feriens forløb, så bliver det godt. Jeg nyder synet af mindstemanden, som leger i storebrors legekøkken og jeg nyder lyden af hans ordløse udbrud når han ved et tilfælde kommer til at tænde for komfuret. I baggrunden kører morgenradioen, som vi ikke lytter til, men bare hører. Selv kaffen dufter og smager af ferie og vi er omgivet af det, jeg tror på var præcist dét Grundtvig mente med "en stilhed, som er livets egen". I hvert fald er her rigtig rart, og jeg er sikker på, at vi befinder os ret tæt på det de kalder lykken...

Ingen kommentarer: