søndag den 17. januar 2010

Støj vs. søvn

Underboen holdt julefrokost i nat. Vi tog vores forholdsregler og skillede de ting ad, som vi vidste ville komme til at larme under bassens vibrationer, men glas og vaser og porcelæn i skabene klirrede løs alligevel. Også kl. 4 i morges. Jeg har bidt tænderne så meget sammen i løbet af natten, at jeg har ondt i kæberne idag. Men jeg var ikke nede og brokke mig. For damen havde jo sat en seddel op i opgangen for to dage siden, så hun havde jo advaret. Desuden må vi alligevel finde os i, at hendes bas trænger op gennem gulvbrædderne næsten hver dag i ugen, så naive som vi var tænkte vi: "ja ja, men hvor meget værre kan det lige blive, bare fordi hun holder julefrokost?".
Det kunne blive en hel del værre. Vores lejlighed føltes som et hus i Haiti fra kl. 19.00 til kl. 4.30. Og jeg var rasende og træt i nat, og har ondt i hovedet idag.

Jeg gider ikke lejeboliger mere!!!

Ingen kommentarer: