onsdag den 16. maj 2007

Ingen søvn, masser af gråd

Jakob vil ikke sove om natten. Det er det samme hver nat. Han vågner mellem kl. 1 og kl. 4 og er fuldstændig utrøstelig i ca. 2 timer. Vi har prøvet alt og kan intet gøre. Han er helt hysterisk, og jeg får ondt i maven over ikke at kunne trøste min egen søn. Det er forfærdeligt!

Han er ikke syg, han har ikke ondt nogen steder, han er hverken sulten eller tørstig eller noget andet. Og han er en glad lille buddha hele dagen. Han vil bare ikke sove!

Jeg er træt helt ind til benet og hamrende frustreret. Jeg bliver stresset og begynder allerede sidst på eftermiddagen at grue for natten.

Stakkels Jakob har jo også brug for sin søvn. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal hjælpe ham.

Jeg tror jeg vil prøve at købe den her. Den er blevet rost til skyerne.


5 kommentarer:

Prinsessens Mor sagde ...

Årh søde pus.. Dejligt at du blogger igen - bare ærgeligt det er dårlige nyheder.

Men hvis han er en glad buddha hele dagen så hold fast i den tanke! Han er ok! Det om natten er forhåbentlig kun en periode..

Og ja bogen skulle være god. Har nu kun kigget lidt i den selv. Ved ikke om I kan bruge den for jeg tror I gør alting rigtigt..

Krammer fra mig

Anonym sagde ...

Det ER forfærdeligt, men du må skrue bissen på, ellers trækker det bare ud. Jeg ved ikke om den bog du viser er den jeg kender, hvor man går fra det grædende barn og lader ham græde i et bestemt tidsrum.

Jeg kan anbefale metoden, den er hård, men det virker - pointen er noget med at barnet skal lære selv at sove, og at det ikke nødvendigvis skal have dig ved hånden når det sker.

Held og lykke!

Tania sagde ...

Åh, jeg håber rigtig meget det IKKE er den metode bogen bruger, men jeg aner det ikke.
Jeg er slet ikke tilhænger af den metode. Jeg er muligvis naiv, men synes bare der MÅ være en blidere måde at gøre det på. Jeg vil virkelig ikke give ham en følelse af at jeg "svigter" ham når han er ked.
Men måske jeg ændrer mening når jeg har læst bogen.

Men tak for rådet, acq! :-)

Anonym sagde ...

Du svigter ham ikke - du lærer ham at klare sig selv ;-)

- en del af det er at man ALTID kommer ind til barnet, bare ikke efter 30 sekunder.

Tania sagde ...

Hmm, måske har du ret. Jeg satser på, at når jeg har læst den bog glider det hele perfekt! ;-)
Maybe not... Men håber den kan hjælpe, for jeg er på bar bund nu.