søndag den 11. maj 2008

Nu tyer jeg til bloggen

Min stakkels dreng er så plaget af atopisk eksem/børneeksem/noget der friggin æder huden op, og jeg er så inderligt ked af, at jeg ikke kan hjælpe ham. Lægen siger: "brug hormoncreme!" (underforstået noget, som gør huden tynd og skør og i øvrigt har x antal ukendte, uønskede bivirkninger). Hudlægen siger: "Brug steroidcreme!" (=hormoncreme, læs ovenstående). MEN DE DERSENS F***ING CREMER HJÆLPER NADA! Så nu er vi - på opfordring af flere uafhængige, kloge mennesker - gået i sving med en mælkediæt. Drengen som elsker mælk og ost skal nu have persillesovs lavet på vand...

Konstant bliver der peget på hænderne og sagt "aav", og der bliver kradset til blods og grædt, både hos mor og søn (altså det med at græde, ikke kradse til blods). Og det er med god grund:









Så nu prøver jeg her: hvis NOGEN skulle læse med på bloggen og tilfældigvis kende til en magisk trylledrik eller andet vidundermiddel, som er værd at prøve, så hjælp mig.

7 kommentarer:

Prinsessens Mor sagde ...

åh gud nej for et billede tania!!?
Men I skal vel "bare" skifte komælk ud med rismælk/havremælk/soyamælk og ikke bare vand. Vi har også været der (under zoneterapi-forløbet)

Jeg tror jeg tager kontakt til debatten hvis du ikke har gjort det? Der skal altså gøres noget... Det er virkelig synd for jer.

Ps. Du har bebs i maven... :D
PPPPPPs. Jeg skal da have prøvet den hvidvin du anbaflede i tidligere indlæg... (anBAFLede??)

Tania sagde ...

Vi har prøvet med mælken - eller rettere uden - i næsten to uger nu, uden held. Så vi tager til børnelæge lige om snart. Du må gerne høre på debatten, jeg bruger den jo slet ikke mere.

Ang. vinen: Jeg tror nok anbaflede var præcis det jeg gjorde, i hvert fald sidst på aftenen. ;-)

Brigitte sagde ...

Aloe Vera spray!! Kan købes i matas ihvertfald...

Anonym sagde ...

Alternativ sovs:

Lidt vand i en gryde. 2. stk. skrællede sqaush skåret i tykke skiver. Ned og boble til de er bløde. Blende blende til det hele er tykt og lækkert. Salt og persille og HOPLA!

Har han fået det bedre?

Tania sagde ...

Tak for opskriften. Men vi har droppet mælkediæten igen - ingen virkning. Og nej, han har fået det værre. Dybe sår som følge af "kradse-kradse". Det er noget lårde-lård. Men har dog fået en henvisning til en børnelæge, som naturligvis er sygemeldt på ubestemt tid.

Anonym sagde ...

Stakkels purk!
Ikke børnelægen. Men ham det klør på.

Anonym sagde ...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.